Thursday, November 24, 2011

3. Dodohan Goyangi

Hari ini ada meluangkan sedikit masa untuk berjalan ke Rodeo Street di Shinsegae. Teringat ada tanya kawan tentang cat cafe dekat area tu, lepas pusing-pusing jumpa la juga itu pun kena google map dulu sebab bangunan dia macam agak tersorok sedikit. Nama cafe ini adalah "Dodohan Goyangi" adalah perkataan korea yang bermaksud arrogant cat. 


Amat teruja bila sampai di sini sebab memang dah lama nak pergi cuma tak ada masa untuk ke sini. Ya, memang inilah syurga untuk peminat kucing. Terdapat lebih dari 15 ekor kucing yang comel-comel dan manja-manja dari pelbagai baka yang bersedia untuk menceriakan anda disini.

Saya memang suka cafe di korea kerana kebanyakan cafe mereka adalah kreatif dan ada konsep yang bermacam antaranya selain dari cat cafe, puppy cafe, snoopy cafe dan hello kitty. Bukan itu sahaja minumannya juga sedap setanding dengan starbuck ataupun coffee bean. Oleh itu, disamping kita melepak minum latte kita juga boleh bermain-main dengan kucing-kucing yang ada. Harga yang dikenakan untuk setiap minuman adalah 8000won plus anda boleh duduk berapa lama yang anda suka disitu.
Baru duduk kejap dah kena terkam dengan comel ini. hehe
si putih yang pakai blusher, amat manja sampai bahu dia panjat. 
Sebenarnya bila sampai kat situ macam ragu-ragu nak masuk sebab tak ada orang langsung. Rupanya hari biasa memang tak ramai pengunjung dan menjadi ramai pabila hujung minggu. Maknanya, saya seorang  sahaja yang ada tadi dan sudah tentu lah berasa seperti cafe itu seperti saya yang punya. All cats on me! hehe.
Dalam itu semua tengah lena tidur. 
Macam mana? Menarik kan cafe ini? Sudah tentu saya ingin pergi lagi mungkin lepas ini berdua kerana cafe ini amat sesuai sebagai tempat berdating. Jika cat cafe di Incheon ini terlalu jauh bagi anda, jangan risau kerana di Seoul lagi banyak terdapat cat cafe seperti di Myondong, Hongdae dan Sinchon. Mengakhiri post kali ini, saya sajikan gambar si putih di atas yang comel. Meow~
Meow meow. 

2 comments:

Unknown said...

comel nya kucing tu!!!

izzatiizhar said...

aaa. nak pegi nanti!

Post a Comment

 
© Copyright 2035 Oppa Food Blog
Theme by Yusuf Fikri